Darłowskie Centrum Wolontariatu

ROWEROWY RAJd

Grupa rowerowa D-TEAM

81,33% 3 485,00zł 1933d 7h 0

Głównym celem projektu jest zachęcenie mieszkańców gminy Darłowo do aktywnego spędzania czasu na rowerze.
Cele szczegółowe:
-opracowanie i opisanie atrakcyjnych i bezpiecznych tras rowerowych oraz udostępnienie ich w
internecie (dostępne na oficjalnej stronie D-TEAM oraz udostępnienie ich zainteresowanym samorządom, portalom turystycznym)
-propagowanie roweru jako całorocznego, zdrowego i ekologicznego stylu życia
-zwrócenie uwagi na potrzeby rowerzystów jako pełnoprawnych użytkowników dróg
-wzmacnianie poczucia patriotyzmu lokalnego
-poznawanie walorów turystycznych gminy Darłowo
-zwrócenie uwagi na niedostatki infrastruktury rowerowej w okolicy (prawidłowo wykonanych i
oznaczonych dróg rowerowych oraz brak stojaków rowerowych).

Akcja 3,33 kilometra

Dziś (12 lipca) ciekawy rowerowo dzień, najpierw spotkanie organizacyjne, prezentacja koszulek przymierzanie kamizelek D-Team, a potem wspólna jazda na dystansie 3,33km ze znanym sympatykiem rowerowania i redaktorem radiowej Trójki, Henrykiem Sytnerem.

RAJd #4 DL

RAJd numer 4 to jednocześnie pierwszy, który zorganizowaliśmy z pomocą środków uzyskanych z grantu Działaj Lokalnie (stąd DL w nazwie). Po raz pierwszy również podzieliliśmy się na dwie grupy - Ewa poprowadziła mniej zaawansowanych na dystansie 20 km, Piotr pozostałych na 40 km. Obie trasy dostępne do wglądu i naśladowania na Endomondo: Krótsza Trasa Dłuższa Trasa Start tradycyjnie z Rynku, a meta tym razem na Wyspie Łososiowej, gdzie zorganizowaliśmy ognisko z kiełbaskami i wrażeniami z jazdy. Z dziennika przewodnika: "RAJd #4 DL można uznać za udany. Wzięło w nim udział 29 osób (+ dodatkowo 6 osób w ognisku). Było trochę upalnie, ale wszyscy znakomicie się spisali. Humory dopisywały. Ognisko na zakończenie dodatkowo zintegrowało grupę. ...

Wręczenie grantu Działaj Lokalnie

W czwartek (3.07.2014) w siedzibie Banku Spółdzielczego w Darłowie odbyło się wręczenie grantów w ramach projektu Działaj Lokalnie. Obecnych było siedmioro członków naszej grupy: Kasia, Justyna K., Marta, Justyna T., Ewa, Paweł i Piotr J.

RAJd #3

W tę niedzielę jedziemy kolejną dość zróżnicowaną, jeśli chodzi o nawierzchnię, trasę. Nie zapadniemy się w piasek, ale niewykluczone wyboje na krótkim odcinku. Być może zobaczycie nieodległe miejsca, o których nie wiedzieliście :) Start: darłowski Rynek Godzina: 11,00 Dystans: 37km. Komfort jazdy: MTB: 5, trek: 4-, szosa: 0. Pilot - Piotr. Tradycyjnie zdjęcie grupy startowej:

Opis trasy: Długość: 37km Komfort jazdy: rowery MTB: 5, trekingowe: 4-, szosowe: 0. Trudność (1-10): 3 (łatwa) Mapa trasy: dostępna na Endomondo Startujemy z darłowskiego Rynku i kierujemy się na Rusko. Pierwszy etap to ruchliwa droga asfaltowa, zalecamy ostrożność! Kontynuujemy asfaltem, mijamy Porzecze i docieramy do Pęciszewka.

Na wysokości ...

RAJd #2

RAJd #2 pod hasłem "Słowińskie lasy", czyli gdzie jeździć w wietrzną pogodę, lub gdy żar leje się z nieba? Warto znać ścieżki lasów położonych między Słowinem, Przystawami, Malechowem i Jeżycami.  Zbiórka na Rynku w Darłowie o 10.00 w słoneczną, nieco wietrzną niedzielę, oto ekipa:

Opis trasy: Długość: 34km Komfort jazdy: rowery MTB: 5, trekingowe: 4, szosowe: 0. Trudność (1-10): 3 (łatwa) Mapa trasy: dostępna na Endomondo Startujemy z darłowskiego Rynku. Pierwszy odcinek do Ruska prowadzi dość ruchliwą drogą 37, niestety nie ma wzdłuż niej ścieżki rowerowej, zalecamy więc uwagę. W Rusku jest już znacznie spokojniej...

...kierujemy się do Domasłowic. Przy dość charakterystycznym kościele skręcamy w prawo i, ...

RAJd #1

Nasz pierwszy RAJd (znany jako #1 lub Założycielski) odbył się 31 maja. Chcieliśmy sprawdzić "z czym to się je", obgadać dalsze działania przy okazji wspólnego kręcenia kilku miłych kilometrów. Skład na starcie:

Jak widać na zdjęciu, pogoda nieciekawa chłodnowiosenna, ale humory dopisują.

Opis trasy: Długość: 32km Komfort jazdy: rowery MTB: 5, trekingowe: 4, szosowe: 0. Trudność (1-10): 3 (łatwa) Mapa trasy: RAJd #1 na Endomondo Ruszamy z darłowskiego Rynku, w kierunku Darłówka, ulicą Morską. Na początku parku odbijamy w lewo, aby jechać nad kanałem portowym i dalej mariną. W Darłówku na pewno warto przejechać obok rozsuwanego mostu i latarni morskiej. Objeżdżając hotel Apollo i mijając rząd sklepików i barów, wracamy ...

Grupa rowerowa D-TEAM

Spotkanie założycielskie D-TEAM

28 maja odbyło się spotkanie założycielskie nieformalnej grupy rowerowej D-TEAM.

Dotychczas jeździliśmy rowerami pojedynczo lub w grupach. Teraz zamarzyło nam się staranie o dotację z programu "Działaj Lokalnie" Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Darłowskiego Centrum Wolontariatu oraz rozszerzenie działalności.

Snujemy plany, stawiamy sobie cele bliższe i dalsze, słowem - burza mózgów.